Najaar Turkije 2013 deel 1

19 t/m 22 juli hebben wij de voorbespreking met Adri en Rob en Joke en Nick op de campercamping in Zeewolde gehad. Wij gaan naar Turkije met nog 2 stellen, in totaal 3 campers. Het was prachtig weer, alle reisboeken, blogs van andere camperaars en kaarten kwamen op tafel. Wij hebben de reis en route besproken. Het was heel gezellig.  Wij hebben afgesproken op de camperplaats in Ancona op 20 augustus, 21 augustus varen wij naar Griekenland.
Wij hebben ons goed ingelezen over Turkije en diverse reisblogs van andere camperaars gelezen, Ingrid helpt vandaag nog haar schoondochter in de brillen winkel en Paul maakt het huis schoon en ruimt de camper in. De kinderen en kleinkinderen komen s’ avonds ook nog langs, het was gezellig afscheid genomen.
Kilometerstand 47755
16 aug.  om 10.00 uur vertrokken, via Venlo-Koblenz naar Stromberg een CP 2 km van de snelweg, 5.00 euro. onderweg wel files gehad door wegwerkzaamheden, wij gaan via Griekenland naar Turkije, in de vele jaren dat wij naar Griekenland zijn geweest moest de reis ivm tijd sneller, nu gaan wij in korte stukken richting Ancona.  Heerlijk dat gepensioneerd zijn.   446 km.
17 aug. eerst even naar de Lidl, deze is 2 minuten van de camperplaats, heerlijk geslapen daarna richting Freiburg, ik had een CP uitgezocht in het plaatsje Niffer 25 km van Basel, toen wij daar aankwamen stond er niemand, eerst de buurt verkent op de fiets, daar zagen wij een camper staan aan het water, daar zijn wij bij gaan staan, het weer was prachtig en hebben tot laat buiten gezeten.331 km.
18 aug. om 07.30 vertrokken een lange rit daar Zwitserland, om de tijd te doden hebben wij de tunnels geteld, het waren er 48. De rit ging heel goed de camper rijd super, om 13.30 uur aankomen in Soragna, het is er heel warm ca. 40 gr. wij gaan een pizza eten op het plein, de pizza zijn weer heerlijk.. Een sms gestuurd naar Rob en Adrie, die staan aan de kust bij het plaatsje Fano daar gaan wij morgen heen.    478 km.
19 aug. de nacht was heel warm eerst naar de bakker, daarna naar de supermarkt, weer heerlijk de Italiaanse artikelen, wijn in pak gekocht voor Turkije. Daarna richting Fano over de snelweg, wel file onderweg. Aankomst Fano om 12.30 uur, Rob-Adrie-Joke en Nick zijn er al, zij hebben voor ons een plaatsje gereserveerd de CP is echt Italiaans, hele families staan er opa en oma en de kinderen in 1 camper, de CP ligt aan het strand, s’ middags aan het strand gezeten en heerlijk gezwommen. S’ avonds nog een Grappa gedronken met Rob daarna in bed geploft.    291 km.
20 aug. de nacht met onweer en regen, het weer is omgeslagen, s’ nachts eruit om de luifel in te draaien, de temperatuur is redelijk nog 23 gr..wij blijven vandaag op de CP en gaan morgen naar Ancona waar wij om 15.00 uur met de boot naar Griekenland gaan. In de middag naar het oude centrum gelopen, onderweg breekt een noodweer los met heel veel regen, in een strand tent 2 uur geschuild met een pizza en een biertje, het dakraam van de badkamer staat open, toen wij terug kwamen was de badkamer nat, geen ramp het viel mee..
21 aug. om 09.00 uur vertrokken naar de boot, eerst even naar de Lidl voor pakken wijn voor Turkije en Italiaanse specialiteiten. Om 11.00 uur zijn wij bij het havenkantoor om in te checken. Om 12.30 uur richting boot gereden. Het blijft na al die jaren weer prachtig als je boot ziet aankomen. Om 14.00 uur schepen wij in, de camper op stroom gezet in het ruim daarna naar onze hut. Buiten bij het zwembad een borrel gedronken, daarna in het restaurant gegeten. Morgen om 10.00 uur is de boot in Igoumenitsa, daar blijven wij waarschijnlijk een paar dagen.  45 km.
DSC02505 DSC02503
22 aug. om 10.30 uur is de boot gearriveerd, wij gaan naar de landtong van Igoumenitsa, een prachtig strand, heerlijk water  25 gr. het is warm ca. 35 gr. lekker gezwommen, s’ avonds gezamenlijk geborreld, om 20.00 uur is de politie er, wij hebben 1 uur om te vertrekken, het is hier verboden om vrij te staan, typisch Grieks, de ene keer mag de andere keer niet, wij gaan gezamenlijk naar de camping 500 mtr verder. Wat wij morgen gaan doen zien wij wel.   Het is weer heerlijk om in Griekenland te zijn, de reuk, de warmte, alles is lekker. 20 km.